The Human Touch

31/07
Deel dit artikel:

“Hoe digitaler onze wereld wordt, des te belangrijker we authentiek contact vinden”

Deze quote las ik afgelopen week in een interview met Wouter Torfs in Bloovi.
Na 22 jaar aan zijn zijde te hebben gewerkt bij Schoenen Torfs zal het dus wel geen toeval zijn dat ik dit helemaal onderschrijf.

In het domein van Corporate Wellbeing, het speelveld waarin ik me vandaag met ons bedrijfje Springbok Coaching bevind, zie ik een gelijkaardige evolutie.

Bedrijven – ook wij bij Springbok Coaching -  worden overstelpt met een almaar stijgend aanbod van  technologische mogelijkheden & platforms om medewerkers, zelfsturend - te begeleiden naar een gezondere levensstijl.
Dat kan een meerwaarde bieden.
Maar de absolute voorwaarde om dit duurzaam en dus succesvol te implementeren is dat decisionmakers vooraf goed nadenken over de “WHY” en de “HOW” alvorens in de oplossing (“WHAT”) te duiken.
De keuze om aan de slag te gaan met een of andere tool is afhankelijk van de doelstellingen, noden van de medewerkers en beschikbare budget. En dat is voor elk bedrijf en zelfs binnen de verschillende divisies van een bedrijf verschillend.
Daarover wordt in heel wat organisaties te weinig nagedacht. In plaats van vooraf tijd te maken voor een grondige oefening, kiest men nog te vaak voor kant en klare oplossingen die weliswaar hip en tof lijken, maar op termijn niet (meer) zullen werken en dus een stille dood zullen sterven. Enkel de believers (niet zelden de decisionmakers zelf) zullen blijven geloven!
En dat is jammer!

Springbok Coaching wil bedrijven helpen om die juiste keuzes te maken. Samen met decisionmakers zoeken wij naar de oplossing die het best past bij uw organisatie! Zonder iets op te dringen én met de focus waarover het écht moet gaan.
Wij geloven, nét zoals Wouter, dat uiteindelijk de “human touch” hét verschil zal maken in de tsunamie van tools die er op dit moment op de markt zijn!

Deel dit artikel:
Geschreven door Barbara Torfs

Zaakvoerder Springbok Coaching. Directeur marketing & communicatie bij Schoenen Torfs. Passie voor al wat echt en puur is. 

Schrijf je in op onze nieuwsbrief

Gezondheidstips en inspiratie, rechtstreeks in je mailbox.


Reageer op dit artikel

Wordt niet weergegeven op de website.
Geschreven door Barbara Torfs

Zaakvoerder Springbok Coaching. Directeur marketing & communicatie bij Schoenen Torfs. Passie voor al wat echt en puur is. 

Schrijf je in op onze nieuwsbrief

Gezondheidstips en inspiratie, rechtstreeks in je mailbox.